• Twitter
  • Facebook
  • WhatsApp
  • Instagram
T (+31) 53 57 225 17 | F (+31) 53 57 293 11 | info@senstuning.nl
  • 0Winkelwagen
S & S tuning
  • Home
  • S+S tuning
    • Over ons
      • Historie
    • Services
    • Supplies
    • Links
  • Merken
    • Austin-Healey
    • MG
    • Mini
    • Morgan
    • New Mini
    • Triumph
    • Wolseley
  • Projecten
  • Evenementen
  • Occasions
  • Winkel
    • Winkelmand
    • Afrekenen
    • Mijn account
  • Square Mountain Rally
  • Contact
  • Zoek
  • Menu Menu

Wolseley

De Wolseley Motor Company was één van de oudste Britse automerken en is opgericht in 1901.

In 1895 werd het eerste voertuig gebouwd. Sinds 1927 onderdeel van het Nuffield Concern van William Morris en vanaf 1952, na de fusie tussen Nuffield en Austin, onderdeel van het BMC concern. In 1975 werd de laatste Wolseley geproduceerd, de Wolseley 2200, welke als twee druppels water op de Austin Princess lijkt. Van het BMC concern zijn inmiddels na diverse wijzigingen in naam, BLMC, BL en het avontuur van BMW, alleen Rover en MG nog overgebleven.

Aanvankelijk was Wolseley een merk dat zijn klantenkring zag in de “Upper Class”. Na de Eerste Wereldoorlog deed men pogingen om de klantenkring te verbreden door goedkopere auto’s te maken. Dit bracht niet het succes wat men hoopte en in 1927 werd de fabriek noodgedwongen overgenomen door Morris. Wolseley construeerde in het begin van de jaren dertig zeer geavanceerde, kleine en snelle sportwagens. Beleidswijzigingen bij Nuffield en het imago van Wolseley, namelijk een luxe-auto, leidde er toe dat de technische ‘know how’ van Wolseley naar MG ging en tot 1939 hadden MG’s Wolseley motoren.
Karakteristiek voor Wolseley was het verlichte radiator ornament.

Wolseley werd duidelijk gepositioneerd als merk voor de hogere middenklasse en is dat tot de laatste Wolseley zo gebleven. Het leverprogramma was tot in de jaren 60 vrij groot, van Wolseley Hornet (Mini), via Wolseley Wasp (1100/1300 Glider), Wolseley 1500 (gedeeltelijk Minor), Wolseley 16/60 (A60) tot de Wolseley 6/110. Deze laatste zou naar huidige maatstaven te vergelijken zijn met BMW 7-serie of Mercedes-Benz S-Klasse.

In 1973 waren nog maar twee modellen te verkrijgen, de 18/85 en de Six en in 1975 was er alleen nog gedurende een korte periode de Wolseley 2200 te krijgen, de laatste voor bijna 100% gebaseerd op de wigvormige Princess. Hiervan werd geen exportversie meer gemaakt (lees linksgestuurde auto’s) en in 1975 werd het merk definitief beëindigd.

S+S Tuning

Industriestraat 79
7482 EW  Haaksbergen
T (+31) 53 57 225 17
F (+31) 53 57 293 11
info@senstuning.nl

Kijkje in de keuken

APK Check

 British occasions

Gebruikte onderdelen

S+S Tuning

Industriestraat 79
7482 EW  Haaksbergen

T  (+31) 53-5722517
F  (+31) 53-5729311
info@senstuning.nl

Postbus 37
7480 AA  Haaksbergen
KvKnr.: 52608883
Algemene verkoop en
levervoorwaarden

Cars

Austin Healey
MG
Mini Classic
Morgan
New Mini
Triumph
Wolseley

Service

APK
Onderhoud
Reparaties
Revisie
Stralen
Restauratie
Modificaties
Schade afhandeling
Interieur
Anti-roestbehandelingen

Suppliers

Aldon
Autolok 2000
Bell
Borg & Beck
Bosch
Brembo
Cool it
County
Deta
Draper
Filter King
Halda
Haynes
Hycote
Kenlowe
Kent Cams
K&N
Kyosho
Lockheed
Lucas
Millers Oils
Minichamps

Mintex
Mocal
Moto Lita
NGK
Payen
Peco
Qleaner
Racimex
Schuco
Securon
SKF
Smith
Snap-on
Spax
SU
Tex
Timken
Unipart
Vanguards
Waxoyl
Wipac

© Copyright - S & S tuning | Website gemaakt door GreatThings
  • Twitter
  • Facebook
  • WhatsApp
  • Instagram
Scroll naar bovenzijde